מחלקות סיעודיות בבתי אבות ובדיור מוגן

קשיש סיעודי על פי ההגדרה הבסיסית הוא אדם אשר זקוק לקבלת סיוע, טיפול והשגחה רפואית צמודה עקב נכות או מחלה שהואמחלקות סיעודיות בבתי אבות ובדיור מוגן סובל ממנה. מאחורי ההגדרה הדי בסיסית הזו, מסתתר עולם ומלואו. קשישים סיעודיים אינם יכולים לתפקד באופן עצמאי, אלא נדרשים לקבלת סיוע אישי ככל שניתן ושירותים מגוונים במישורים השונים של חייהם. ההגדרה הזו אינה חד משמעית, כאשר ישנן רמות שונות של סיעוד וגם תקופות בהן הקטגוריה בו נמצא האדם עשויה להשתנות לכאן או לכאן.
החדשות הטובות הן שרבים מבתי האבות ומוסדות הדיור המוגן בישראל החליטו ליישר קו עם הדרישה ההולכת וגוברת, ופתחו מחלקות סיעודיות העומדות בסטנדרטים הגבוהים ביותר הנדרשים.

מה מאפיין מחלקות סיעודיות בבתי אבות ובמרכזי דיור מוגן?

מחלקות סיעודיות בבתי האבות ובמוסדות הדיור המוגן הבולטים בישראל הוקמו במטרה עיקרית אחת: לספק לדיירים את כל השירותים להם הם בוודאי זקוקים תחת קורת גג אחת. זה מתחיל כמובן עם הטיפול הסיעודי, הנמצא כאן בראש תשומת הלב. במחלקות תמצאו מטפלים אישיים המעניקים לדיירים סיוע בהתנהלות ובביצוע הפעולות השונות לאורך היום והלילה, בין אם הלבשה, רחצה, האכלה, התניידות או כל דבר אחר. בנוסף לכך במחלקות אלה הדיירים נמצאים בהשגחה צמודה, בדרך כלל 24 שעות ביממה, ויכולים לקבל טיפולים ושירותים ממגוון עולמות: שירות סוציאלי, טיפולים פרה רפואיים דוגמת פיזיותרפיה או ריפוי בעיסוק ואפילו שיטות אלטרנטיביות כמו טיפול באמצעות בעלי חיים.

בשנים האחרונות הלכה והשתרשה התפיסה לפי בתי אבות ומוסדות דיור מוגן הפועלים בישראל יכולים לספק לקשיש את איכות החיים הגבוהה לה הוא בוודאי מצפה בשלב זה של חייו, חרף המגבלות שהוא סובל מהן. עקב כך ניתן למצוא בהן תשתיות חיוניות, למשל חדרי מועדון, חדרי כושר וכן הלאה.

שגרת החיים של הדיירים היא בהחלט עמוסה, וזהו יתרון גדול בתקופה בה רבים מהם מחפשים תעסוקה מהנה בנרות. ניתן למצוא במחלקות הסיעודיות המשובחות פעילויות עשירות לשעות הפנאי, חוגים, הרצאות ועוד. בחלק מהמקרים, אם מצבם של הקשישים מאפשר זאת, הם יכולים לצאת לטיולים או לפעילויות תרבות בליווי הצוות המקצועי.

כיצד בוחרים בית אבות סיעודי?

נקודת ההתחלה של בתי אבות או מוסדות לדיור מוגן בישראל נראית, אם כן, חיובית בהחלט. עם זאת כדאי לזכור שיש בישראל מגוון עצום של מוסדות, בהם איכותיים יותר ואיכותיים פחות. כדי לקבל את ההחלטה המושכלת והנכונה ביותר כדאי לסמן קודם כל כמה מוסדות פוטנציאלייים, ולבקר בהם בצורה ישירה.

בדרך זו תוכלו להתרשם מהצוות המקצועי הפועל במקום, מהאופן בו בית האבות פועל בשגרה, מרמת התחזוקה של התשתיות השונות וכן הלאה. כל הסעיפים האלו נראים אמנם קטנים, אולם כשהם מצטברים הם עשויים להיות בעלי השפעה אדירה על חייהם של הדיירים השונים המגיעים אל בתי האבות הסיעודיים.

כמה זה עולה לנו?

אי אפשר להעריך מראש מהו הסכום הדרוש למגורים בבית אבות ובמוסד לדיור מוגן, מה גם שבתוך מוסד ספציפי עשויים התעריפים להשתנות בהתאם לחדרים, לסוג השירותים שמקבלים וכן הלאה. אבל, וזה אבל גדול מאוד, מבחינה כלכלית אפשר לראות שבתי האבות בישראל הם נגישים פי כמה בהשוואה למוסדות דיור מוגן.

הסיבה לכך היא פשוטה: בישראל יש חוק שאומר שכל אדם המוגדר כחולה סיעודי או לחלופין חולה כרוני, אמור לקבל סיוע ממשלתי בהיקף כזה או אחר – כולל כמובן מימון חלקי של השהות שלו בבית האבות. מוסדות לדיור מוגן פועלים לעומת זאת באופן פרטי ואינם כוללים את אפשרות המימון הזה, מה שמרחיק אותם מהישג ידם של לא מעט קשישים.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715432

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר