בית אבות סיעודי

הזקנה היא שלב בחיים המעלה חששות וסימני שאלה רבים. כיום, עם התקדמות הרפואה וחידושי המחקר, תוחלת החיים עלתה בצורה ניכרת ועמה עלה גם פרק הזמן של הטיפול הסיעודי לו נזקק הקשיש. מצב סיעוד הינו מצב שאינו קל הן לקשיש עצמו והן לבני המשפחה הסובבים אותו. מה קורה כשמתהפכים התפקידים והילדים הופכים להיות ההורים של הוריהם? מהו בית אבות סיעודי? למי הוא מתאים? ומה קורה כשההורה סובל ממחלה או נכות המונעת ממנו לנהל שגרת חיים עצמאית?

בנקודת הזמן הזו קיימים מספר פתרונות דיור: בחירה בין דיור מוגן או בית אבות? בית אבות לעצמאיים, בית אבות לתשושי נפש וכן בית אבות סיעודי, עליו נפרט במאמר הזה.

מי מוגדר קשיש סיעודי?

קשיש סיעודי הינו קשיש בעל נכות או מחלה כרונית הנזקק לסיוע, לטיפול ולהשגחה רפואית צמודה מאחר והוא אינו יכול לבצע בעצמו חלק מפעולות בסיסיות ויומיומיות, המכונות פעולות ADL ומתייחסות למצבים הבאים: לשכב, לקום, להתלבש, להתפשט, לשלוט על הסוגרים, להתרחץ, לאכול, לשתות ויכולת עצמאית לניידות.

הגדרת חולה כסיעודי אינה נחרצת, היא מדורגת באופן שונה בין חולה לחולה ומאובחנת על ידי צוות מקצועי, זאת, בהתאם לתפקודו של הקשיש. הגדרת חולה סיעודי נעה בין מצב ביניים של חולה תשוש-סיעודי, מצבים סיעודיים זמניים בהם צופים לחולה שיקום חלקי או מלא עם הטיפול הנכון, מצבים סיעודיים קלים ומצב של סיעודי מורכב. להרחבה: ההבדל בין סיעודי לסיעודי מורכב

מאפייני המחלקת הסיעודית שלנו:

המחלקה הסיעודית בבית אבות בן גוריון, היא פתרון דיור המותאם לצרכיהם של הקשישים הסיעודיים, בכך שהיא מעניקה להם טיפול מקיף עם התמחות גריאטרית במשך כל שעות היממה על ידי צוות הכולל רופא, אחיות וליווי סוציאלי. טיפול בקשיש סיעודי כולל השגחה ועזרה בפעולות יומיומיות כדוגמת לבישת בגדים, החתלה והאכלה, דאגה לנטילת תרופות וכן סיוע וטיפול רפואי במחלות קלות יחסית. בנוסף, מעניק המחלקה הסיעודית, טיפולים שיקומיים לקשישים כדוגמת שירותי פיזיותראפיה במטרה ולנסות לשפר ולהיטיב את תפקודם של הקשישים.

בנוסף להיבטים הרפואיים אנו מעניקים גם פעילויות פנאי, תרבות וחברה, מערכות חוגים, טיפוליי ריפוי בעיסוק ושיעורי התעמלות אשר גם הם חשובים מאוד לתהליכי השיקום, כמו גם לשימור מצבים קיימים מפני התדרדרות.

בכך, עונה בית אבות בית גוריון הן על הצרכים הרפואיים המורכבים של הקשישים כמו גם מאפשר להם לחיות חיים שלמים ומספקים ככל האפשר. יש להוסיף,  כי בית האבות, מחויב ברישיון המוענק על ידי משרד הבריאות וזהו גם הגורם המפקח עליו.

בניגוד לתדמית שהייתה רווחת בעבר על המחלקות הסיעודיות כמחלקות אפרוריות, קרות ומלנכוליות, המחלקה הסיעודית שלנו מציעה לקשישים הסיעודיים מתקנים רפואיים איכותיים ברמת גבוהה ושירותים חברתיים ותרבותיים מגוונים. חשוב לזכור, כי שני סוגי השירותים הללו חשובים מאוד בתהליך הקליטה ובשהות הקשיש בבית האבות, על כן אנו מתאימים את המחלקה הסיעודית בהתאם למצבו, לצרכיו ולאופיו על מנת שיוכל לתקשר עם דיירי הבית והצוות הסיעודי ולהפיק משהותו את המירב.

עלויות ומימון

על פי החוק בישראל, לכל מי שמוגדר כחולה כרוני או לחילופין חולה סיעודי, ישנה האפשרות לקבל סיוע ממשלתי במימון שהותו בבית אבות סיעודי באמצעות משרד הבריאות. סיוע זה תלוי בפרמטרים שונים כדוגמת נכסים שבבעלות הקשיש, הכנסות בן/בת זוגו, הכנסות ילדיו וכו'.

מידע נוסף על בתי אבות באינדקס ההורים שלי

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715432

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר