מוצרי ספיגה לקשישים

בריחת צרכים ברמות שונות הינה תופעה נפוצה בקרב האוכלוסייה המתבגרת. תופעה זו יכולה לבוא לידי ביטוי החל מדליפת שתן קלה ועד לחוסר שליטה מוחלט על הסוגרים. הסובלים מבריחת שתן מתמודדים עם מבוכה, אי נוחות ואף פגיעה בדימוי העצמי. כיום קיימים מוצרי ספיגה איכותיים ומגוונים אשר מצמצמים במידה ניכרת קשיי התמודדות אלה.

חיתולים למבוגרים

 

החיתול הינו פריט לבוש שמטרתו לספוג נוזלים והפרשות כאשר הוא מולבש על אזור החלציים. החיתול מיועד לרוב עבור אנשים המוגדרים במצב סיעוד – אינם שולטים על הסוגרים או מרותקים למיטה בשל סיבות רפואיות.

 

כיום, החיתולים הנצרכים יותר הינם החיתולים החד פעמיים בשל הנוחות בלבישתם, החיסכון בזמן ורמת ההיגיינה הגבוהה. החיתולים עשויים מחומר הסופג את הנוזלים והופך אותם לג'ל. כמו כן, מרבית החיתולים מכילים מרכיב המנטרל ריחות צואה ושתן ועשויים מחומר נושם המסייע לאוורור העור.

כיום, קיים מגוון רב של חיתולים חד פעמים הנבדלים זה מזה בדרגת ספיגתם, גזרתם ובמידתם על פי היקף המותניים. ניתן לקנות חיתולים בחבילות הכוללות בין 15 ל- 30 יחידות.

תחתוני מגן

תחתוני המגן הינם תחתונים העשויים מחומר סופג ומיועדים לאנשים הסובלים מבריחה גבוהה ברמה בינונית. ניתן למצוא תחתוני מגן המתאימים לשינה ולבריחת שתן ברמה גבוהה ותחתונים דקים ואווריריים המתאימים ליום ומעניקים תחושה של תחתונים רגילים. כמו כן קיימות גזרות מיוחדות המותאמות לגברים וגזרות המותאמות לנשים. תחתוני המגן נמכרים בחבילות המונות בין 15 ל- 18 יחידות.

 

פד סופג

 

גם הפד הסופג עשוי מסיבים ההופכים את הנוזל לג'ל וכולל חומר מנטרל ריח ומיועד עבור גברים ונשים הסובלים בדליפת שתן קלה עד בינונית. הפדים נבדלים זה מזה ברמות הספיגה המותאמות לרמת בריחת השתן. הפד מודבק על התחתונים באזור המפשעה בדומה לתחבושת היגיינית, לרוב אינו מורגש ונוח לשימוש.

החלפת מוצרי ספיגה

 

ניתן להחליף את החיתול או הפד לאחר שנוצלה כל יכולת הספיגה שלו. אולם, במהלך היום, על מנת ליהנות מתחושה נעימה ונקייה, מומלץ להחליף כל מספר שעות על פי הצורך.

טיפול גירויי עור

 

על מנת למנוע גירויי עור עקב שימוש בחיתול ותחתוני מגן, יש למרוח על העור שמן תינוקות, טלק או משחות המכילות תחמוצת אבץ. במקרים בהם נוצרת תפרחת חיתולים, מומלץ לחשוף את העור לאוויר ושמש ככל הניתן.

סדיניה סופגת נוזלים

 

על מנת לחסוך בהחלפת מצעים וכביסות תכופות, ניתן להשתמש בסדיניה חד פעמית אשר כוללת דופן תחתונה הסופגת נוזלים ומונחת מעל מצעי המיטה. הסדיניה מיועדת לאנשים הסובלים מבריחת שתן בלילה כמגן נוסף לחיתולים או תחתוני המגן ונמכרת בחבילות של כ- 15 יחידות.

מגן מזרון

מגן המזרון מולבש על גבי המזרון מתחת לסדין ועשוי מדופן תחתונה המונעת מעבר נוזלים ושכבה עליונה ממגבת או חומר סופג. מטרתו לשמור על המזרון במצבים של בריחת שתן תוך כדי שינה.

בחירת מוצרי ספיגה

 

השיקולים לבחירת מוצרי ספיגה שיש לקחת בחשבון הינם: רמת בריחת השתן, תדירות השתן, האם בריחת השתן הינה רק בלילה או גם ביום ומידת הניידות לה זקוק האדם. כמו כן יש לקחת בחשבון את גזרת החיתול, מינו של הצרכן ורמת המחיר המבוקשת. בנוסף, על מנת להשיג תחושת נוחות מרבית, מומלץ לנסות מספר גזרות ומותגים ולבחור את המתאים והנוח ביותר.

לסיכום, אף על שההתמודדות עם  בריחת שתן ואי שליטה על סוגרים אינה פשוטה, ניתן כיום בשל זמינותם של מוצרי ספיגה נוחים ואיכותיים הנמכרים במחירים סבירים, לצמצם את אי הנוחות במידה ניכרת.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

מהו ליווי רוחני לבני גיל הזהב? ומה הם יתרונותיו?

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715432

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר